// css

Dag 09 - 16 juli Norge

Brasøya dag 2

När vi åkte av färjan på Brasøya så undrade jag vart i hela friden vi hade hamnat, vi måste åkt fel, kan det verkligen vara HÄR vi skulle stanna? I två nätter dessutom 😳.
Nääe vi vänder och tar nästa färja tillbaka.
Katastroftankarna gick på högvarv och jag sa till Mathias att jag tänkte INTE stanna här längre än en natt trots att vi bokat och betalat för två, vi får vaska en natt helt enkelt.

Efter en natt med lätt regn så vaknade vi med klarblå himmel och strålande solsken och de var då, när frukosten intogs på bryggan och med båtar stora som små puttrade förbi och de som satt i båtarna höjde en hand i en vinkning, det var då jag tänkte att det blir bra det här, vi stannar en natt till 😊.
Tänk att det kan bli såå bra trots allt 😊.

Avslutade gårdagskvällen med att göra eld i eldfatet på bryggan där vi bara satt och myste till solen gick ner.
Vi gjorde också planer för de närmsta dagarna, vart vi ville åka härnäst och vilken väg vi skulle ta när vi lämnar Brasøya.
Vi fick även uppleva en magisk regnbåge senare under kvällen när det regnade samtidigt som solen fortfarande sken. Såå himla fint!

Dag två här på ön har vi inte gjort så himla mycket, förutom en cykeltur till den lilla affären som även har postutlämning så har vi mest latat oss på bryggan, solat och svalkat av oss med duschslangen på bryggan när solen gassade som mest.

Medans Mathias, som tyckte att det blev för varmt i solen, gick in i husbilen och löste problem med hemsidan tog jag mig en extra cykeltur till en promenadled efter tips vi fått av kvinnan som jobbade på affären.
När jag väl hittade leden och jag gått ett tag, genom grindar-som det var viktigt att man stängde efter sig-, stängsel och branta backar, över stubbar och sten var jag ganska övertygad om att jag gått fel.
Men just då såg jag nästa skylt som sa att det var 0,3 km kvar till mitt mål innan jag skulle vändra tillbaka, och i samma stund fick jag se 3-4 får stå ett par meter framför mig tuggandes på gräs.
Det visade sig att vandringsleden gick genom en fårhage, precis som jag misstänkte redan tidigt på leden då jag såg ull i stora tovor på backen.

Till middag blev det grillat, det smakade himla bra sittandes vid bryggan efter en fantastisk dag här på Brasøya.
Här bor endast 24 åretrunt boende, resterande är sommargäster med egna hus eller turister som hyr boende.